POZOR – tato herní charakteristika je psaná pro starou verzi pravidel 1.0. Dle nových pravidel 2.3 se armády chovají přeci jen trochu jinak!

Wolfbanes (Autor se bude držet, for Her Serenity´s sake, anglických názvů)

Specifikace armády 

„Freedoom!“

Wolfbanes alias Warzónový Skoti jsou samostatně hratelnou frakcí Imperiálu. Bylii v původní Warzone, avšak se nebudeme pouštět do rozdílů ve fluffu sem a tam, protože na to autor nemá dostatečnou kvalifikaci.

Wolfbanes jsou armáda založená a postavená na jedné věci – a to mlácení soupeře do hlavy scifi claymorem, ano, jedná se o plně assaultní close combat armádu, které k tomu nehraje jen pár věcí. Ale postupně.

 

Výběr jednotek

V pravidlech verze 1.2 jsme obdrželi plnou tabulku jednotek, které Wolfbanes můžou nasadit. Jedná se o:

HQ: Morten Oakenfist, Sean Gallagher, Gordon Slythe, Master Pathfinder, HotSS

Troops: Wolfbane Commandos, Mourning Wolves

Support: Trenchers, Storm Trenchers, ISF, Headhunters, Warhounds, Brotherhood Troopers/Valkyries

Light Vehicle: Necromower, Fenris Bike

A to je tak trošku šmitec. Není toho moc, ale asi to stačí.

 

Koncept armády – Silent howl

Každá jednotka Wolfbanes dává jistý počet lebčiček, za které jdou kupovat buffy před začátkem hry (Rites) nebo nějaké menší během hry (Howls). Vyžaduje to jistý mentální management a hlavně na to nezapomínat! Mezi zajímavější patří např. postih -4 na střelbu na jednotku, nebo možnost dokoupení Infiltrace, což je klíčové, jak si dále ukážeme. Užitečná je také možnost 1 úderu do 6“ od modelu (A ano, platí na celou jednotku). Menší Rites jsou také nepříjemné, avšak nikoliv „tak moc“ klíčové. Co se týče Howlů, tak důležité je, že jsou DVA na jednotku a to prosím kumulativně – takže zde je například zvednutí A o 1, vylepšení Power shotu či možnost rerolu v CC. Možnost vyměnit +1 RoA za -2 pancíř je často klíčové, je to ono klasické: buď/anebo (Wolfbane Commando v Engage s dvěma těmito Howly může mít RoA 5, což je….docela fajn)

Troops

Rozbor začneme u Troop, což bude jaksi rychlovka. Důležité je si uvědomit, že 100% Troop u Wolfbanes má dovednost Infiltrace, takže chcete jít dopředu nebo na objektivy vším, čím můžete. Protože Freedoom!. Má to je jeden malý háček, taková drobnost velikosti kotvy u Titaniku – Wolfbanes jsou, dle jisté terminologie, 4+ armáda. Armáda, co na jeden hod vyhraje, anebo ne. Pro vás jako pro hráče plíživých Skotů je hod o to, kdo začne a kdo bude infiltrovat první, ZÁSADNÍ. Střelby moc není a pokud není opravdu hustý terén, tak je velká šance, že pokud protivník začíná a má nějaké infiltrátory, tak vás zatlačí dozadu a vy budete muset jít přes dlouhou, dlouhou cestu do boje…

K jednotlivým jednotkám :

Wolfbane Commandos
Základní jednotka, ve zkratce magor s mečem. Průměrný AV, žádný „invul“, bídné RS. S Bastard Swordem nově dostali Sweep – útok do každého v CCWR místo běžného RoA, což je hezké, ale ne vždy se to vyplatí. Je tu vcelku zbytečná možnost vyměnit meče za nože a pistoli. Navíc prostě nehrajete Vesmírné Skoty kvůli bouchačkám a žabikuchu.

Od Wolfbanů chcete,aby engageovali. Ono je to totiž takové zapikané pod stohem pravidel. V základu máte RoA 2 ST 9+2, za Engage +1 RoA a + 1 ST a ještě k tomu Engage Bonus do VŠECH útoků, takže jste na slušných RoA 3 a ST 9 (základ) + 2 (Meč) + 1 (Savage Charge) + 2 (Engage bonus) = 14. Pěkné. A za každého parťáka v boji ještě další + 1 kumulativně (což si vyloženě říká na téma „skotocikánská férovka“). Reroll jednoho útoku už je jen taková třešnička na dortu.

Mourning Wolves
alias Kanonefutr v sukni. Na Truchlících Vlčících jsou důležité tři věci – Granátomet, Sheila McGregor a to, že stojí 11 bodů. S pancířem se u nich tak nějak nepočítá, v boji toho nenasekají tolik, co jejich mužské protějšky, a dobře, můžou si řetězem někoho chytit, takže zbytek má reroll na CC. Ten je ale málokdy třeba, Commandosákům většinou stačí duelista. Jsou to ale klasické prudičky díky 10 pancíři v CC, postihu -2 na CC proti nim a tak.

Hlavně stojí 11 bodů.

1 z 5 může mít granátomet třídy Howler a to je to, co chcete. Krom malých placiček ST 12 umí dávat Smoke token, který po přepsání pravidel dává smysl. -4 postih (Kumulativní např. s Rite of Eternal Night) už dovede střední a průměrné střelce poškádlit, nebo je donutit mířit.

Zábava přichází se seržantovským vylepšením za 35 bodů – Sheilou McGregor. Dá všem Berserka a Dispersible, což je něco, co u 10 infiltrujících punkerek chcete. S LD 16 slušná pruda. Sheila sama o sobě není zrovna hustá, ale je prudivá. Star Struck říká, že je třeba nejdříve hodit WP test při střelbě na ní, jinak smolík, a jednou za hru si umí nahodit pancíř o 5 vyšší. Sama má bohužel jen jeden útok širokým mečem třídy Violator, ale jednou za hru umí rozdat 4 tečky do 4“. Za 35 je to nutnost. A má Howler. Takže ano, jednotka 10 Vlčic s Pathfinderem má 4 granátomety s možností kouře, což zahulí větší prostor než posádka jamajského bobu.

A ano, Pathfinder jako Advisor je slušný. Umí spoustu věcí (Reroll na RS, kdybyste náhodou chtěli střílet…), ale hlavně umí zvednout Movement Value o 1 (Takže na 6) a dát Pathfindera…Říkal jsem, že chcete engage na 13“ (2 x 6 + 1 CCWR)?  A má Howler. To se neztratí.

Support 

A nyní velká věc – Support jednotky :

Trenchers, Storm Trenchers
Chcete mlátit lidi mečem, ne sedět v zákopu.

Imperial Special Forces
Jediný MOW Support, o kterém má smysl uvažovat. Jenže je relativně drahý, Silent Howl body vám pak budou chybět. Je to ale možnost, jak do hry vnést nečekaný prvek Rapid Deploye s dvěma brokovnicemi a 13 Impenetrable. Pokud jsou body.

Warhounds
Velcí pánové s kladivy, kterým ještě nevyšli modely. CC jednotka, co umí rozbít vše, na co přijde, nebo i vybít kladivo v plamenometném útoku. Bohužel nemají infiltraci, takže dopředu se dostanou přes Rite anebo přes to, že hrajete Oakena. Mají vcelku nízké MOV, ideálně k nim Pathfindera. V CC zabíjí, inu, skoro vše. Možnost Velkého Třísknutí se ST 16, AVV 10, Critical Force (2) a Critical Damage (3) je konečná i pro vozidla, když se pánů sejde víc. Ale stále – je to jednotka za 50 bodů bez Impenetrable Armouru.

Headhunters
Psychopati se sekyrkama, co jim také ještě nevyšly modely a kteří mají nezdravou zálibu ve sbírání hlav. A pravděpodobně drogách. Žel, také nemají Infiltraci. S A 12 a W 2 jsou trošku papírovější, ale mají Adrenalin – záchraný hod 1-8 navíc ke všemu dalšímu, což povětšinou bude Heal (3-4). A občas s rerollem, když to nejde. U nich je velmi důležité, že při použití Howlů se dostanete na Power shot v rozmezí 1-5 a to už FAKT bolí. Můžou ony hlavy i házet, ale proč by to zaboha dělali?

Light Vehicles 

Necromower
Kulomet na kolečkách. Vzhledem k hustotě terénu se na Nekrokosení alis „Přejíždíme chudáky v přímé linii 18 palců“ dostane málokdy. Zábavná věc, ale ne moc výdržná.

Warlords/Lords

Mno, a jako poslední HQ

Morten Oakenfist
alis Pán, co se kombí sám se sebou.

Morten je El Diablo Grande v rámci Wolfbanes. Armour 15 (12), Heal (4) a negace prvního woundu každé kolo z něj dělá slušného přežívače. Velká placka ST 15 AVV 8 také dovede zkazit den. Sice jde vyměnit na několik dalších efektů (zamrznutí, přitáhnutí, nebo zákaz speciálních akcí) může občas přijít vhod, ale St 15 je ST 15. Morten také umí plošně znepříjemnit život Mishimě, Bratrstvu a Temné – za 3 karty dává každému, kdo si chce kouzlit, tečku ST 15 AVV10 bez Healu na roll 1-10. A to i těm, kterým se to nepovede. Smutné. Vtip je v jeho „luxovacím“ kladivu, kterým si k sobě přitáhne všechny modely do 6“, čímž se schová do boje proti střelbě a díky zvedání Armouru o 1 za každý model v kontaktu si tam spokojeně hoví. Ale opět – nemá Infiltraci.

Sean Gallagher
Lord i Warlord, zatím stále bez modelu. Warlord verze je o 55 bodů levnější než Morten a Lord verze je za sympatických 100 bodů. Pozor změna, pokud ho dáte ke Commandos, přijdou tím jako jednotka o Infiltraci, takže ji musíte znovu koupit přes Rite. Sean má pistoli, kterou může se slušně vysokým RS po nepřátelích leda tak házet, protože – překvapivě – chcete, aby mlátil lidi mečem. Jeho Runestaff je superClaymore. Při Engage dostane Ranger, takže doběhne fakt všude a fakt daleko. A každý model v jeho CCWR, což jsou 2“, vezme s sebou. Chudák Sean, má pak vždy plné ruce práce. Jenže s RoA 3 a vlastností, že když se trefí, tak všichni nepřátelé do 3“ inkasují ST 11b to má za chvilku sklizené. A zákaz střelby na Wolfbanes do 8“ od něj je už jen další čokoládová poleva.

Gordon Slythe
Ačkoliv je As Wolfbanes, nemá Infiltraci. Sice má záchranný hod 1-10 na to, že se vrátí, když mu jsou Woundy sníženy na 0, a umí dát bonus zbytku Wolfbanů, ale bohužel – Sean je větší favorit.

 

Závěrem

A to je vše. Čas na shrnutí.

Wolfbanes jsou přímočará armáda, která je schopná v přímé konfrontaci rozmlátit spoustu věcí na kaši. V rámci misí má výhodu masivní infiltrace, což je zároveň její největší slabina.

*Katcher*

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

EnglishDeutschPolskiEspañol
Kalendář akcí