POZOR – tato herní charakteristika je psaná pro starou verzi pravidel 1.0. Dle nových pravidel 2.3 se armády chovají přeci jen trochu jinak!

Specifikace armády:

-velká možnost modifikace armády pomocí Cybertronic Enhancements

-nejlepší základní pěchota ve hře
-přístup k raketometům
-hodně Rail zbraní
-nesmyslně vysoký Armour u elitních jednotek
-skoro neexistující boj na blízko

 

Warlord/Lord

The Immortal
Začíná s Armour 17, což není vůbec špatné, ale toho dosáhnete i u vlastního Custom Warlord. Jeho střelná zbraň je taková „meh“, a celkově platí, že jako obvykle – Custom Warlord za půlku bodů udělá víc práce. Jediný důvod, proč byste ho mohli opravdu chtít, je Mirage Generator MK0, který je o něco lepší než ten, který mají Chasseurs, ale za tu cenu za to asi nestojí.

Everassur
Jako Warlord opět „meh“, prostě ten Cybertronický Custom je opravdu bomba. Jako Lord – proč ne, ale je to docela drahá investice. Jeho velká výhoda jsou jeho specifické karty.

Dr. Diana
Smutné, ikonická postava pro Cybertronic, ale herně prakticky nepoužitelná ve všech 3 provedeních.

Custom Warlord
V podstatě „must-have“. Existují 2 zajímavé druhy – „Nesmrtelný Mirrorman“ – Mirrorman v Close Combat variantě, namaxujete Armour, životy a Heal (8 karet, anyone?) a ženete se s ním dopředu. Nutíte protivníka házet si otravné LD testy, jinak po něm musí střílet, a prakticky nejde zabít. Zajímavý taktický prvek. Druhá varianta je buď Attila, verze Ranged (důvod vuz Attila MK I ), nebo Armoured Chasseur, verze Ranged (teleport je supr!) s Rail zbraní od Cuirassier Attila, +1 ROF, +2 S, a Weapons Overhaul – ST17 ROF 5 Rail zbraň není vůbec nic, co by se dalo přehlížet. Pak jen co nejvyšší Armour, a zbylé charakteristiky snížit, co to jde. Poslední možná úprava je udělat variantu Tech, čímž ztratí 1 ST a RS, ale dostane 1 Resource kartu navíc a přístup k pouze Cybertronic výbavě na jedno použití, která umožňuje jednou za hru opakovat hod na iniciativu, což může být důležitý prvek.

 

Troop

Chasseurs
Nejlepší základní pěchota ve hře, díky zbraním s ROF 2. Dva druhy taktických karet, které zvyšují ROF o 1, znamenají, že se jednotka jednoduše může dostat na 3-4 výstřely na model, což se ST 12 není úplně vtip. Jeden má možnost vzít si raketomet, takže ani vozidla nejsou problém (navíc jejich základní zbraň má AVV 1, takže i tou se dají vozidla slušně dorazit). Trpí ale na nízkou Armour a neexistující schopnosti v boji na blízko – takže něco používající Rapid Deployment, co je nabere, je sežere celé, a i rychle padají. Seržant může jednou za hru položit Mirage Generator, který zvedá věcem okolo Armour o 2. Jedná se o Token, lze ho lehce zničit, ale dá se pokládat za zdi atd… Jeho použití je ale spíše pro ostatní jednotky, protože Chasseurů se k němu moc nevejde, vzhledem k dosahu… a pak jsou moc zranitelní Blast zbraněmi.

Armoured Chasseurs
Lepší Armour, možnost teleportu až o 12 palců, stejná zbraň s menším dostřelem a podvěšenou brokovnicí. Použití jasné – stojím za zdí a, když je příležitost, teleportuji se o 6/12 palců a vystřelím z brokovnic (které používají šablonu). Zajímavá jednotka.

 

Support

Mirrormen
Dost „meh“ jednotka. Pokud chcete živý štít, postavte si raději Mirrorman Custom Warlord.

Attila MK III
Zajímavé hodnoty a zbraně, ale platí 33 bodů/W, což je naprosto šílené. Osobně v ně nemám vůbec důvěru, ale jsou lidé, kteří jim dávají šanci a zkouší je. Za mě ale NE.

Enhanced Mechinators
Na první pohled průměrná jednotka, ale dle méhu názoru jedna z nejlepších. S vylepšenou Armour se dostávají na neskutečnou hodnotu 18, pokud je poblíž nějaký Mirage Generator (které stejně v armádě mít musíte, protože nějaké Chasseurs jako Troop hrát budete), tak 20. A k tomu schopnost Camouflage (2), aby se to nepletlo. Zde je potřeba si uvědomit, jak modifikátory hodů fungují, tzn. +2 Armour není vždy to samé. Pokud hod 12 změníte na 14, je to takové „meh, trochu jsem si pomohl“, ale pokud hod 16 změníte na 18, je to neskutečné zlepšení. Prostě, čím více se blížíte k hodnotě 20, tím efektivnější jsou všechny bonusy… proto se zvyšování Armour těchto modelů z různých zdrojů dost vyplatí. Jo a mimochodem – je to nejlepší a asi jediná jednotka pro boj na blízko, kterou Cybertronic má. Zbraňový profil sice „meh“, ale ST 14 v základu říká, že tihle roboti umí dávat slušné facky.

Scorpion
Model se schopností Rapid Deployment. Přijde, zabije toho hodně, pak hned umře. Ale umře ještě rychleji než cokoliv jiného, vzhledem k W 2 a Armour 14. Otázka je, jestli to za 100 bodů stojí. Ale střelbu má neskutečnou – vykope se, vystřelí z brokovnice se ST 15 (ideálně s kartou zvyšující ROF na 2), a potom 6 výstřelů z kulometu s ST 14, Plasma. Hlavně nezapomeňte si na něj nechat karty, koupit mu upgrade Weapon Overhaul. A, prosím vás, pravidlo pro zakopávání si ani nečtěte – nedávejte si šanci, že ho aktivujete ještě jednou, to se nestane. Má W 2, Armour 14. Umře hned v další aktivaci. Ne, nestane se zázrak. Fakt ne. Umře hned.

 

Light Vehicle

Voltigeur
Opravovaní se prostě moc nepoužije, když ve standartní OOC nemůže být žádné další vozidlo. Rail zbraň „meh“, ale ty drony nemají na první pohled úplně špatná pravidla – chci ho někdy vyzkoušet, ale osobně jsem se k tomu ještě nedostal, takže nevím.

 

Modely z HotSS

Attila MK I
Průměrně drahý Walker, se zbraní, co skoro nic nedělá. Ale je v podstatě nezničitelný a vydrží na stole fakt dlouho. A jeho nejdůležitější vlastnost, Cuirassier Attila (klasické Support nanic modely), dostanou auru, která snižuje Armour nepřátel o 2 (SUPR!), ale má dosah 8 palců(Meh, nanic). Navíc jsou to dost špatné modely, co snadno umírají (takže to nevyužijí). Ale pozor! Tu auru má i Cuirassier Attila Warlord, který má navíc schopnost Guarded, tzn. neumře (čímž jsme vyřešili problém č. 2), a tenhle pán zvyšuje dosah aury na 18 palců (čímž jsme vyřešili problém č. 1). Takže máme tohohle nesmrtelného pána, co prudí svými 3 ST 14, Rail výstřely, a Custom Warlord má kromě Rail zbraně se ST 17 ROF 5 ješte auru s R 18, která snižuje nepřátelům Armour o 2? Ok, to nezní špatně!

Peter „The Shield“ Diamond
Upgrade pro Mirrormen. Tím můžete čtení pravidel tohoto pána ukončit.

 

Cybertronic Enhancements:

Upgrade pro oddíly. Platí se bodobně, za každý model, takže jsou výrazně lepší pro drahé modely. Zajímavé jsou především dva – jeden, který zvyšuje Armour o 1 (důležitá úvaha, viz Enhanced Mechinators), a Weapon Overhaul, který zvyšuje ST všech zbraní o 1 – ten je ale poměrně drahý, tak pozor, kam všude ho cpát. Ty ostatní jsou takové „meh“.

* Naz-ghul *

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

EnglishDeutschPolskiEspañol
Kalendář akcí