capitolSpecifikace armády – Capitol – verze pravidel 2.3

 

Capitol má spoustu dobrých jednotek a charakterů, kde si můžete vybrat jaký styl chcete hrát a na základě toho si přizpůsobit armádu. Capitol je silný v boji na blízko, ale disponuje i možnostmi postavit střelecky zaměřenou armádu.

 

Klady:

– velké množství silných support oddílů nabízí variabilitu herních stylů

– možnost posunout support oddíly do troop slotů díky hratelným Hrdinům (characters)

– každá základní puška Capitolu (M-50) disponuje granátometem s malou šablonou, která se dá použít za 1 zdroj (resource)

 

Zápory:

– skoro žádné 😉 Jako ve všech ostatních armádách, pokud se začnete porovnávat poměr cena/výkon, tak Vám některé jednotky přijdou jako zbytečné nebo drahé v porovnání s jinými vlastními jednotkami.

 

Troops

Základní pěchota Capitolu není přímo špatná, ale díky několika možnostem umístit Support oddíly do Troop slotů nemá hráč důvod proč za ni utrácet body.

Lehká pěchota (Light infantry – LI) – základní pěchota vybavená M-50, která se dá využít spíše jako živý štít pro Vaše hrdiny. Možnost jejich využití se zvyšuje díky automatickým vylepšením, které dávají jednotlivé prapory. Nejvyužitelnější je pro ni Armoured battalion kde má LI armor 24, čímž se ji zvedá životnost. S možností nakoupit v tomto praporu dvě vozidla se nabízí postavit dva Krakeny nebo dvě Orky a LI využít jako opraváře pro tato vozidla díky přikoupení ability (Field repairs). Druhá možnost pro ni je assault battalion, který ji zvedá pohyb na 6´´ a díky tomu je schopna lépe manévrovat na bojišti.

Těžká pěchota (Heavy infantry – HI) – je drahá a pomalá střelecká jednotka s průměrným pancéřováním. Její autokanon se využije spíše v otevřeném terénu nebo na kopci, kde díky dostřelu 28´´ přestřelí základní pušky. RS 13 z ni nedělá žádné elitní střelce, ale když už zasáhne, tak síla 13 nadělá škodu. Spolu s armour piercing 3 je schopna při soustředění palby ničit i lehčí vozidla. Impenetrable armor 10 ji už dává 50% šanci že přežije zásah těžkou zbraní, ale základní pancíř 23, kdy většina základních pušek má sílu 10, je pro těžkou pěchotu podprůměrná. Její odolnost se zvyšuje díky možnosti léčení (Heal) 4. Ability Stim Injectors často způsobí víc škody než užitku a pořizovat kvůli ní do armády Hamilkara na vylepšení CON je drahé.

 

Support

Airborne cavalry – nejslabší a prakticky zbytečný support Capitolu. Martian Banshees toho umí víc a jsou dražší jen o 2 body.

Martian banshees – jedna z nejpřesnějších rapid deploy (RD) jednotek ve hře. Díky možnosti po odchýlení při dopadu posunout seržanta o 3´´ kterýmkoliv směrem prakticky nikdy neskončíte na nějaké překážce a jednotka je schopna bojovat. Můžete nasadit základní verzi, která je sama o sobě dobrá RD jednotka na blízko. Nebo můžete přikoupit upgrade a vyměnit nože za „rotomeče“ a máte mega řezníky v boji z blízka, jak proti pěchotě tak proti vozidlům. Jejich praktický pohyb 8´´ a již zmíněný posun seržanta o 3´´ je vždy dostane na charge vzdálenost od nepřítele. Možnost nasadit masky a získat s tím Fear 3 spolu s dissention 2, které snižuje nepříteli LD o 2, jim zvyšuje šanci na přežití případné protizteče.
Free marines (FM) – další výtečná jednotka na boj z blízka, která díky kombinaci několika vlastností je schopna vyřadit většinu svých nepřátel. Ačkoliv má jejich meč jen ROA 1, tak při zteči a v kombinaci s „freedom forever“ bannerem dostanete ROA 3. Nejdůležitější je ale abilita Exploit, která nutí nepřítele přehodit úspěšný hod na pancíř, kdy často i se slabou silou 11 jste schopni takto zničit i vozidla. Patří mezi nejuniverzálnější a nejčastěji hranou jednotku, díky tomu, že jako jediná Capitolská jednotka má raketomet, který je ale nejlepší ve hře, tím že dává critical force 2 všemu pod malou templátou. Takto je schopna bojovat s pěchotou i s vozidly. Jejich dobrá schopnost přežít na bojišti je dána Healem 5 a Camo 3.

Sea Lions – složitěji hratelná střelecká jednotka, která pokud neni v boji nablízko, tak splyne s okolím a nemůže na ni střílet nikdo, kdo není blíže jak 12´´, zatímco oni v klidu střílet mohou na cokoliv. Výtečná puška s velkým dostřelem a ničivostí. Při infiltraci se umisťují jako první, takže jsou schopni zabrat nejdůležitější terén na mapě nebo vytvořit další obranou vlnu proti jednotkám, které chtějí ztečovat v prvním kole do Vaší nástupky a tím prodloužite jejich vzdálenost od důležitých modelů, co chcete ubránit. Nebo naopak může zabrat útočné pozice před nepřátelskou nástupkou pro vaše FM. Je schopna bojovat i s jednotkami na blízko a má proti nim pár obranných mechanizmů. Když odchází z boje na blízko, tak nedostanou zásah a jednou za hru může kdokoliv z jednotky označit na jedno kolo konkrétní prvek terénu za zaminovaný a každý nepřítel, kdo v daném terénu začíná aktivaci nebo končí pohyb dostane zásah. Toto jde využít i jako útočný prvek, kdy doběhnete k jednotce, která je někde schovaná a zaminujete jim terén pod nohama.

 

K-9 – levná jednotka s perfektním pohybem a velkou silou v boji na blízko. Perfektní na plnění úkolů, ale musíte si pohlídat psovoda aby přežil 😉

 

Vozidla

Purple Shark – málo odolné vozidlo, které ale umí způsobit značné mnoštví škody, zejména proti hůře pancéřovaným a základním jednotkám. Jako Flyer se může dobře vyhnout jednotkám zaměřeným na boj z blízka (wolfbane atd.). Jeho schopnost schazovat granáty za pohybu je výtečná, protože se pohne za 2 akce až o 14´´ vyhodí dva granáty s dosahem o průměru 4´´ a pak si ještě vystřelí kulometem. Díky jeho relativně nízké odolnosti, je lepší ho nasazovat v jednotce o 3 až 4 letounech.

Orca – Průměrný walker s dobrou odolností zaměřený spíše na měkké cíle. V porovnání s Krakenem ale zaostává v možnosti ničit pancéřované cíle s více životy, v pancíři a v množstvím výstřelů.

Kraken – lehká verze Leviathana. Tank s dobrým pancéřováním, průměrnou střelbou a výtečnou možností ničit vozidla i hrdiny díky Critical force 2 na kanónu. Svou ability Electrified hull ale omezuje možnost vzít ho do armoured battalion a nechat ho opravovat LI, protože pak každý voják, co ho opravuje má 10% šanci že ho zabije elektrický proud.

 

Hrdinové

Big Bob Watts – prakticky jasná volba každého, kdo chce hrát Free marines, protože umožňuje vzít dva tyto oddíly jako troops. Už sama tato schopnost by ho činila užitečným, ale Big Bob je ultimátní střelecká mašina s vynikající střelbou, schopností vypnout nepříteli kryt a s výtečným kulometem, kdy za využití resourců a kombinací karet je schopen dát dohromady až ROA 9, které může díky ability Gunslinger rovnoměrně rozdělit v oblasti o průměru 11´´. Není divu, že ho v současnosti díky schopnosti Cartel Agent vidíte nasazeného i v jiných armádách.

Kapitán Vince Harland – další jasná volba pro každé hráče Free marines, ale i pro další, co chtějí hrdinu, který dokaže kohokoliv a cokoliv zabít v boji na blízko. Harland zvyšuje jednomu oddílu FM pohyb na 6´´, takže je prakticky nutnost pro každého, kdo chce založit svou strategii na ztečování nepřítele v prvním kole v nástupní zóně. Dále přidává Follow up, čímž jim zvyšuje schopnost přežít. Při správném použití resourců, Freedom forever banneru je schopen dát ROA 8 s rerollem s Critical Force 2 a Exploit. Tento útok přežije opravdu jen minimum nepřátelských hrdinů nebo vozidel.

Mitch Hunter – trošku schyzofrení hrdina, který je se svým psem zaměřen na boj z blízka, ale umožňuje vám do troops zařadit střelecké sea liony. Jeho hlavní vlastnost Whirlwind při správném použití z něho může udělat terminátora, který půjde jen těžko zabít. Nejvhodnější je ho v prvním kole umístit jednotce s malým pancířem, pozabíjet je whirlwindem a tím získat Impenetrable armour až 16. Pak už jen klidně choďte po bojišti a zabíjejte zbytek.

pplk. Mike Sanders – je poslední z hlavních hratelných charakterů a umožňuje umístit Martian Banshees jako troops. Jeho hlavní zbraní je jeho nůž s ROA 3 a Critical force 2, díky kterému je dobrý na zabíjení charakterů. Lze ho pořídit ve vozidle jako velitele pro Purple sharky, kde jim umožní Flank deploy, který je vynikající v kombinaci s jejich granáty, kdy se vynoříte u nepřátelské nástupní zóny a smažete ze stolu vše s malým pancéřováním. Nebo ho můžete pořídit v pěší verzi a přidat ho k jedněm Bansheem. Každopádně pro Banshee armádu dobrá volba.

Senior Chief Jeffrey Jacobs – jako většina sniperů ve hře je těžko/situačně použitelný charakter. Snipeři jsou těžko použitelní proti charakterům, protože snad všichni maji IA, takže nechcete 75 bodů utratit na jeden výstřel s často méně něž 50% úspěšností na zásah. Výhodou Jacobse je, že je Sea Lion se stejným vlastnostmi, takže díky stalku a možnosti první infiltrace může zablokovat část stolu proti nepřátelské infiltraci. Jinak je to zbytečně drahý charakter.

Kapitán Henry Thomas – skoro nevyužitelný charakter zaměřený na boost RD armády. Jeho vlastnost, kdy snižuje RD hod o 4 se hodí pouze pro Air Cavalry, ale je zbytečná pro banshee. Má k dispozici jeden napalm a se svými pistolemi je schopen dát ROA 4, concussive 1, Headshot a deadly, ale to pořád nezdůvodňuje jeho cenu za 80 bodů, které můžete využít lépe jinde.

Poručík Chuck Robbins – průměrný charakter se situační vlastností, že můžete vždy odložit dopad RD jednotky ke které je přidán. Na turnaji tato schopnost může rozhodnout některou bitvu, ale její situačnost z něho dělají prakticky nehraného charaktera.

Detective Nathan Castle – charakter, který se moc nehraje, ale má potenciál. Za 35 bodů Vám může dát jednu aktivaci navíc oproti nepříteli a nepřítel musí prozradit svou Corporate agenda mission.

Iron Lady – další charakter s dobrým potenciálem. Hlavní vlastnost Iron Lady je že okolo sebe do 9´´ palců dává heal 6. Hlavně použitelné v pěchotních střeleckých armádách. FM, banshee, K-9 zůstávají málokdy v jejím dosahu a jeji pohyb 4´´ ji nedělá nejmobilnější.

Wolverine – drahý charakter zaměřený na boj z blízka. Použitelný na případnou podporu stalkujícího Mitch Huntera nebo v prvním kole útočících FM.

 

Pokud by Vás zajímaly příklady možných armád, mrkněte se SEM

 

*Blain

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

EnglishDeutschPolskiEspañol
Kalendář akcí