POZOR – tato herní charakteristika je psaná pro starou verzi pravidel 1.0. Dle nových pravidel 2.3 se armády chovají přeci jen trochu jinak!

Specifikace armády 

Bauhaus je elitní korporace, všechny jednotky, co má, by se u jiných daly považovat za speciální. Z toho plyne i jejich největší nevýhoda, všechny vaše modely jsou bodově opravdu drahé.

Výhody:
– vyšší hodnoty RS (Ranged Skill)
– nejlepší raketomety ve hře
– skvělé jednotky Venusian Rangers, Etoiles Mortant, Vulcan Battlesuit

Nevýhody:
– cena jednotek
– nemá vyloženě skvělou jednotku pro boj na blízko

 

Warlords/Lords

Angelika Drachen
Na poměry Bauhausu relativně levný Warlord. Je zaměřena na boj na blízko a, ale i tak je v něm spíše průměrná, nehledě na to, že se do něj málokdy dostane. Chybí jí na to odolnost a pohyblivost. Angelika ale má dvě schopnosti, které stojí za povšimnutí. První z nich je „Sister Templar of House Valmonte“ – ta vám umožňuje vzít si jednu jednotku Juggernauts jako „Troop type“. Druhou schopností je „House Valmonte Distortion Device“, které za 3 zdroje znemožní soupeři střílet, nicméně pouze do 3” okolo tokenu. Použití je tedy spíše situační. Angelika také umožňuje přidat do balíku kartu, která “snajpuje” soupeřovy squad leadery. Celkově je to ale horší Warlord (bez možnosti zařadit jí do armády jako Lorda).

Max Steiner
Max je asi nejlepší Warlord, co může Bauhaus nabídnout, a pokud máte rádi Venusian Rangers, nemáte nad čím váhat. Maxův „Deathlockdrum“ je kulomet se slušnou silou a velkým počtem výstřelů a se schopností vypínání soupeřovy schopnosti Heal je smrtící. Možnost vzít si jako Troop až dvě jednotky Venusian Rangers se opravdu hodí a ušetří vám spoustu bodů na základní pěchotě. Další výhodou je schopnost Infiltration, kterou využijete jak u plnění úkolů, tak i pro získání lepší pozice na bojišti. Jeho slabinou je slabší boj na blízko, kde hodně zaostává. Celkově je ale Max nejlepší Warlord ze základních pravidel a ekvivalent jde vyrobit jen pomocí pravidel pro vlastního Custom Warlorda z HotSS.

Valerie Duval
Prakticky jediná možnost Bauhausu na důstojného bojovníka na blízko. V boji na blízko je neskutečně dobrá, co jí dost diskvalifikuje, je její cena, kdy málokdy zničí víc soupeřových bodů, než sama stojí. Zajímavou možností je dát až dvěma jednotkám Etoiles Mortant schopnost infiltrovat, ale vzhledem k tomu, že mají již v základu schopnost Rapid Deployment, je to hodně situační. Pokud chcete Warlorda/Lorda na boj na blízko, použijte radši pravidla z HotSS, za méně bodů vytvoříte lepší alternativu.

 

Troop

Hussars
Husaři jsou základní pěchotou Bauhausu. Oproti základní pěchotě jiných korporací mají lepší střelbu a možnost vzít si kulomet nebo raketomet. Z této možnosti jasně vyhrává raketomet, ač je o pár bodů dražší, jeho účinnost v boji proti vozidlům je přímo skvělá (Critical Damage 2). Životnost těžkých zbrání dále vylepšuje schopnost husarů „Trained Effiency“, která vylepšuje „Get the Gun“(zvedání zbraní padlých vojáků). Další věcí, co určitě využijete, je opakování hodu na LD díky schopnosti „The Military Backbone of Bauhaus“. Hráči také často zapomínají na to, že základní zbraň husarů AG-17 má v sobě zabudovaný granátomet, ten za jeden zdroj dokáže vystřelit tříštivý granát (malá šablona) a, pokud někoho zraní, musí si cílová jednotka hodit test LD (Pinning Test). Celkově jsou husaři výborná jednotka s dobrou paletou zbraní a užitečných schopností, jejich jedinou nevýhodou je vysoká bodová cena.

Etoiles Mortant
EM jsou úderné a přepadové jednotky Bauhausu. Díky možnosti vzít si plamenomet a vysadit je celkem spolehlivě za nepřátelské linie (Rapid Deployment na neupravený LD), je bude každý soupeř nenávidět. Mají v základu RoA 2, za další TTB kartu je možné zvýšit na 4,  ale jen s malou silou. Hodí se proto jen na likvidaci málo pancéřovaných cílů, které načne jejich plamenomet a zbytek dokončí v boji na blízko. Výborné jsou také v odchytávání nepřátelských střeleckých Warlordů. Jejich efektivita jde ještě lehce zvýšit dokoupením granátů, zápalné jsou smrtící proti hordám pěchoty v krytu, protitankové jsou zase zhouba vozidel. Tady ovšem pozor, granáty jsou bodově velice drahé vylepšení a je třeba zvážit, že EM jsou dost křehká jednotka a další kolo po jejich vyložení je většinou i jejich poslední. Pokud budete mít v listu jeden dva oddíly EM, určitě neprohloupíte a jakmile se je naučíte efektivně používat, budou z nich mít soupeři těžkou hlavu. Počítejte také ale s tím, že jejich nejvíce efektivní zahrání vám zabere skoro všechny TTB karty. V takovém případě je tedy vhodné jejich druhý oddíl vysadit v jiném kole.

 

Support 

Venusian Rangers 
VR jsou skvělá univerzální jednotka a na poměry Bauhausu i celkem levná. Díky možnosti vzít si až dva raketomety do pětičlenného oddílu jsou výraznou hrozbou pro všechna vozidla. Schopnosti Infiltration a Ranger usnadní plnění většiny misí. Pokus máte body navíc, hodí se dokoupit veliteli schopnost Medic(2) a oddílu maskovací pláštì, které lehce zvyšují šanci na přežití, ale zvedá se tím výrazně cena celého oddílu. Dle mých zkušeností je lepší cenu držet pod 150 bodů. Z dalších schopností Expert Marksman spíše nevyužijete, Deathbolt Ammunition se hodí, pokud máte volné zdroje a Booby-traps jsou rozhodně použitelné a nezapomínejte na ně.

Juggernauts 
Velice drahá, ale odolná a všestranná jednotka. Plamenomet a kulomet je smrtící kombinace proti nepřátelské pěchotě (v nouzi jde použít i na lehká vozidla). Juggernauts dokáží ustát opravdu hodně nepřátelské střelby, a to díky dobrému Armour a schopnosti Heal (5), jejich jedinou nevýhodou, kromě už zmiňované ceny, je jejich malá rychlost.

Artillery Korps 
AK při nasazení musíte vybrat jeden z typů děla (raketometu), každý typ se hodí většinou na něco jiného a popíšu je všechny zvlášť. Ze společných vylepšení určitě využijete Master Gunner, dokoupit dalšího člena obsluhy děla je zajímavé, ale většinou zbytečné a tuto možnost využijte opravdu jako poslední.
RK-36 Hellfire
Čtyři výstřely „malá exploze“ jsou rozhodně užitečné, a pokud má soupeř hodně modelů na stole, je to skvělá volba. Typ munice je „Blast“, což nepotěší všechny jednotky základní pěchoty, které mají proti tomuto typu postih na Armour. Další možností RK-36 je vystřelit chemickou munici, je to sice jen jeden výstřel, ale hodně smrtící, a hodí se na soupeřovy odolné jednotky (dokonce i vozidla). Je také dobré upozornit na to, že chemická munice má lehce vyšší dostřel než ta základní. Nevýhodou této volby je nejmenší dostřel, ze všech možností, ale rozhodně si myslím, že RK-36 je nejlepší volbou pro AK.

MK VII Feldblitzer Howitzerkanone 
Největší dostřel ve hře, možnost střílet na cíle mimo dohled a velká exploze. Tohle je ve zkratce MK VII; ač papírově to vypadá skvěle, je tento typ hodně situaèní. Pokud hrajete na stolech se spoustou terénu a máte v armádě jednotky, které mohou dělo navádět, rozhodně to zkuste. Nevýhodou je lehce vyšší cena.

403-8 125mm Feldkanone 
Tahle volba je prakticky jen kulomet se slušným dostřelem. Hodí se prakticky, jen pokud soupeř nasadí hodně lehkých vozidel.

 

Light Vehicles 

Vorreiters 
Rychlá jednotka s dobrým kulometem a relativně dobrou odolností. Co tuto jednotku dost oslabuje, je její vysoká bodová hodnota. Zajímavostí jsou 4 akce.

Vulcan Battlesuit 
VB je z té lepší poloviny, co může Bauhauský list nabídnout. Při pořízení si můžete vybrat dvě kombinace zbraní. Střelecká verze s kulometem a plamenometem je rozhodně univerzálnější. Verze pro boj na blízko je smrtící, ale po hráči vyžaduje trošku více zkušeností a taktického umu. VB je dle mého také jednotka, u které se vyplatí dokoupit doktríny. U CC Warlorda je to rozhodně Flank Deployment pro obě verze (nicméně pouze pro jeden model a do rosteru s omezením Rapid Deploymentu už se vám nevejdou EM s RD) u Ranged Warlorda a střelecké verze jsou to Targeting Flares.

 

HotSS

Warlord

Marshal
Venušanský Maršál je další Warlord Bauhasu a to, že nahradil Angeliku ve starteru, je jen dobře. Na první pohled je vidět, že to není žádný bojovník do první linie, ale podpůrný Warlord se spoustou zajímavých schopností. První, kterou zmíním, je M.A.X., umožňuje dát jednomu oddílu Hussars schopnost Infiltration, což z tohoto oddílu udělá malé Venusian Rangers :). Zajímavou schopností je Communication Blocker, ta v dosahu od Tokenu na bojišti dělá bublinu, ve které nejdou použít schopnosti, které vyžadují pro svoje použití zdroje. Takže jestli vás otravují Free Marines s C4, řítí se na vás horda Undead Legionaires, nebo vás jen obtěžuje soupeřův Warlord opravdu zlou schopností, je tohle ta pravá chvíle použít CB. Tato je ovšem zase limitováno dosahem 4” od tokenu. Schopnosti ohledně Advanced Supply Chain tu nebudu rozepisovat, protože jsou hodně situační a dle mého názoru ani ne moc reálně použitelné. Discipline Baton, aneb to nejlepší nakonec. Pomocí jedné akce můžete aktivovat jednotku do 10 palců, tuto schopnost využije opravdu pokaždé. Z celkového pohledu je Marshal dobrý Warlord s úžasnou rychlostí a odolností, možná je pro starteru trochu těžší na zahrání díky velkému počtu schopností a ne moc dobrému útoku, ale pokud se s ním naučíte hrát naplno, určitě potrápíte nejednoho soupeře.

Troops

Kapitan
Alternativní použití modelu Marshala, je vylepšit velitele jednotky Hussars na Kapitana. Za body, které stojí, rozhodně, ale nedostanete odpovídající schopnosti. Tuto možnost použijete maximálně, pokud hrajete velké oddíly Hussars.

Support

Baron Leopold von Jaeger III
Baron má úžasný model, ale to je tak všechno, co o něm můžu napsat positivního. Jako vylepšení nejhorší artilerie je pořád ukrutně drahý a jeho schopnosti nejsou ani moc použitelné.

Light Vehicles

PL-99 Strike Skimmer
Tento model ještě nevyšel a počítám, že se mu budou muset ještě změnit pravidla. Díky schopnosti Propelled, která je příliš brutální na normální hru. Ale pokud najdete pěkný alternativní model, nebo budete chtít potrápit někoho, koho nemáte moc rádi, tak s chutí do toho :D
PS: pokud vyjde model a pravidla se nezmění, tak to rozepíšu trochu více.

*Bcon*

Doktríny

V závislosti na ranged, CC nebo tech warlordovi můžete každému oddílu přikoupit jednu doktrínu.

CC Warlord

  • Smoke flare – velmi dobrá schopnost, kdy za jednu akci můžete do 3” od squad leadera jednou za hru umístit token a zakázat tak ranged a engage akce do 3“. Ideální pro krytí v otevřeném terénu (oddíl může někam dojít, všichni si postupně vystřelí a jako poslední seržant odpálí dýmovnici)
  • Flank deployment – výborná schopnost umožňující kterémukoli oddílu rapid deployment. Ovšem podle restrikcí max 200pts RD na 1000pts/roster si buď můžete vybrat jeden RD Vulkán nebo jedny či dvoje Etoilesky.
  • Za zmínku ještě stojí doktrínky dávající oddílu Fearles a bonus do Movement Value, nebo za 1 TTB +1 RoA.

 

Ranged Warlord

  • Motion Beacon – za jednu TTB kartu celá squadra ignoruje negativní postihy na LOS
  • Tageting Flare – squadra přehazuje neúspěšné RS testy se zbraněmi typu Blast. Tedy venušané a husaři střílející granátometem (místo své pušky) a především Vulkán a jeho kulomety. Protože zrovna Vulkánovi s jeho nízkým RS se tato schopnost hodí velice.
  • Steady aim – jednou za hru 2 TTB karty a celá squadra má dostřel +6.
  • Dále pak možnost mít Suppresion Fire, Crackshot nebo přehozy na Get the Gun

 

Tech Warlod

Bauhaus žádného oficiálního nemá, jde tedy pouze o custom warlorda

  • Reactive Armour Plates – jedna squadra vozidel přehazuje neúspěšné AV testy proti zásahům s AVV1-3. Drahé, ale dobré.
  • Reinforced Rear Plating – zadní armor zvolené squadry má stejné hodnoty jako přední.
  • Dale pak přenosný hard cover (Sandbag Equipment) nebo zvýšení Movement Value, nebo (jinak pojmenovaný) heal (3) působící zpětně.

*Kyrys*

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

EnglishDeutschPolskiEspañol
Kalendář akcí